Viktig info til alle lag og ledere

Randesund IL s håndballgruppe ønsker, i samarbeid med Dyreparken, spillere, ledere, dommere, foreldre og andre foresatte samt øvrige heiagjenger, hjertelig velkommen til den 10. utgaven av Dyreparken Håndballfestival.

klikk her for å se all info

I årets håndballfestival har vi gjort noen forandringer i og med at vi har satt opp 6 baner i Sørlandshallen, i gangavstand til Dyreparken. Her skal J/G 10-12 år spille. Det betyr at det er kort vei til Dyreparken mellom slagene. I tillegg tilbyr vi i år A- og B-sluttspill for klassene J 12-16 og G 12-14. Der vil de to beste i puljespillet går til A-sluttspillet og de resterende til B-sluttspillet. Så har vi utvidet spilletiden til J/G 16 til 1 x 28 minutter og J/G 18 2 x 20 minutter.

 

Under festivalen blir det tradisjonen tro konsert i Kjuttaviga lørdag kveld. Vi slår skikkelig på ”stortromma” og vi får oppvarming med Sara & Arash før Tone Damli og svenske Eric Saade entrer scenen.  Etter konserten er det utendørs diskotek ved Kjuttaviga vertshus. Samtidig blir det ledertreff i Sabeltanns verden for lederne (påmelding). Dette blir en opplevelse for store og små.

 

Ved ankomst alle lag

 

Alle lag/klubber skal henvende seg i vårt hovedsekretariat på fredag på KKG (G-bygget) for registrering. KKG er skolen nærmest Gimlehallen. Her vil det bli henvist til overnatting på skoler, utdeling av deltagerkort og øvrig viktig informasjon samt evt. siste endring i kampoppsett. Hvert lag er forøvrig selv ansvarlig for VIKTIGE endringer i kampoppsettet.

 

På lørdag og søndag er hovedsekretariatet i Gimlehallen.

 

Skolene det skal overnattes på er KKG, Lovisenlund, Wilds Minne, Prestheia bhg, Haumyrheia og Strømme skole. Se egen artikkel

 

Bespisning vil skje i kantinen på UiA Universitetet i Agder.  De som bor på Haumyrheia og Wilds Minne,  får frokost på skolen. De som bor på Strømme får frokost i Sukkevannshallen.

 

Alle lag må levere laglister før første kamp i hovedsekretariatet eller hallen de spiller.

Kampreglement

 

NHF s kampreglement og spilleregler gjelder for Dyreparken Håndballfestival.

 

Regelen om time-out gjelder IKKE.

 

Alle kamper starter med at førstnevnte lag skal starte og ha med ball.

 

Regler for J/G 9 år

 

Det spilles på minibaner og det kan benyttes 4 spillere på banen av gangen. En målvakt og 3 utespillere. Målvakten kan være med i angrep.

 

Se også hjemmesiden til NHF.

 

Regler for J/G 10 og 11 år

 

Det spilles på vanlige baner med 6 spillere ( 1 målvakt og 5 utespillere). Det er også mål forminsker. Treffer ballen denne er det målvaktens ball.

 

Regler for J/G 12-18 år

 

Vanlige etter NHFs kampreglement.

 

Dommere

 

Dommerne oppnevnes av arrangørklubben.

 

Spilletider

 

I klassene J/G 9-15 år er spilletiden 1 x 18 minutter, J/G 16 er det 1 x 28 minutter og i J/G 18 år er det 2 x 20 minutter. Time-out regelen gjelder ikke.

 

Kampstart

 

Alle lag MÅ være spilleklare 5 minutter før oppsatt tid og være ved banen.

Klisterbruk

 

Det er IKKE tillatt med noen form for klister i klassene J/G 9-14 år. Slik bruk medfører bortvisning av laget for resten av festivalen og kr. 2.500 i bot.

 

I klassene J/G 15-18 år er det kun tillatt å benytte vannbasert klister.

 

Resultatservise

 

På tavlen i Gimlehallen blir det hengt opp resultater fra alle kampene fra klassene J/G 12 og oppover. Vi oppfordrer likevel alle deltagende lag å følge resultatservice på nett ved å følge denne linken via smarttelefon eller via vanlig PC

 

I tillegg vil vi oppdaterer dette på nettet på vår hjemmeside www.randesundil.no under Dyreparken Håndballfestial.

 

Diskvalifikasjon

 

Spillere/ledere som pådrar seg en diskvalifikasjon i en kamp, medfører ingen automatisk bestrafning.

 

For grovere forseelser vil spillere/ledere få karantene for resten av festivalen og rapport til NHF.

 

Spillesystem

 

Alle kamper starter ved at førstnevnte lag starter med ball. Innledende kamper spilles i hovedsak i puljer à 4 lag. Det spilles enkel serie.

 

I klassen j/g 9 år spilles det på minibaner og i klassene J/G 10-18 år spilles det på vanlige baner.

 

Ved poenglikhet i puljespillet avgjøres på følgende måte;

 

1.   Poengforskjell i innbyrdes oppgjør.
2.   Målforskjell i innbyrdes oppgjør.
3.   Flest scorede mål i innbyrdes oppgjør.
4.   Målforskjell i samtlige kamper.
5.   Flest scorede mål.
6.   Loddtrekning i hovedsekretariat.

Ved uavgjorte kamper i sluttspillet, skal kampen avgjøres på første mål vinner. Spilleforlengelsen starter umiddelbart etter kampen er ferdig med dommerkast fra midten.

Premiering

 

Alle spillerne i klassene J/G 9-11 år får en flott spesiallaget gullmedalje. I klassene J/G 12 – 18 år vil finalelagene av A-sluttspillet få lagpokal, egne medaljer og bestemannspremie, samt gullvinner får vinnertrøye.  I B-finalene vil det bli utdelt lagpokal til finalelagene.

 

Lag som ikke møter til kamp

 

Lag som ikke møter til fastsatt tid på riktig bane, taper sin kamp og blir satt på sisteplass i puljen. Motstanderen får 5-0 i målforskjell og 2 poeng.

 

Viser for øvrig til NHF s kampreglement.

 

Jury

 

Oppnevnes etter NHFs bestemmelser.

 

Baller

 

Det spilles med baller som er tilpasset årsklassene.

 

Det laget som står oppført først i kampprogrammet har ansvar for å ha med seg en godkjent kampball.

 

Drakter

 

Ved draktlikhet bytter borte laget drakter. HUSK å ta med reservedrakter.

 

Overtrekksdrakter finnes på banene.

 

Protester

 

Eventuelle protester skal innleveres til hovedsekretariatet i Gimlehallen, med undertegning av kampens dommer(e) og begge lags lagledere innen 15 minutter etter kampslutt. Protestgebyr er kr. 1500. Protesten behandles av en fast jury og dommen er endelig.

 

Bespisning og øvrig informasjon

 

Frokost og middag serveres i kantine på UiA (Universiteter i Agder)

 

Spillere med A kort har mulighet til å smøre niste fra frokost.

De som bor på Haumyrheia og Wilds Minne får frokost der. De som bor på Strømme og klubbhuset får frokost i Sukkevannshallen.

 

Frokost      kl 06.45 – 10.00

 

Middag lør  kl 13.00  - 17.00

 

Middag søn kl 12.30 -  15.00

 

Det oppfordres til å vaske hendene grundig før man går inn i matsalene.

Busstransport

 

Det settes opp egne ruter fra Gimlehallen til Sørlandshallen,  Haumyrheia/Sukkevannshallen/Håneshallen og Havlimyrhallen. Se egen bussrute som legges ut på vår hjemmeside www.randesundil.no

 

Egen ruteplan for transport til Dyreparken lørdag kveld.

 

Gangavstand fra Gimlehallen til UiA, Odderneshallen, Badmintonhallen, Lovisenlund skole, Prestheia bhg, Prestheia skole, Wilds Minne og KKG.

 

Gangavstand fra Sørlandshallen til Dyreparken.

 

Opplevelseskveld i Dyreparken

 

Lag med deltagerkort A, kan besøke Dyreparken både lørdag og søndag i åpningstiden. De har også adgang til konsert og diskotek lørdag kveld. Egne deltagerbånd.

 

Lag med deltagerkort C har adgang kun til konserten og diskoteket.

 

Vi gjør oppmerksom på at årskort i Dyreparken ikke gjelder for kveldsarrangementet.

 

Fra kl 17 er båtbasaren åpen for deltagerne hvor det er mange aktiviteter. Storslegga er åpen. Noen aktiviteter koster penger. Dyreparken griller så det er mulig å kjøpe både mat og drikke ved Kjuttaviga vertshus.

 

Fra kl 19 er det fullt trykk i Kjuttaviga. Vi starter med oppvarming ca 19.15 med Sara og Arash. Ca kl 19.45 vil Tone Damli og Eric Saade holde en lang konsert og ca kl 21 er det utendørs diskotek ved Kjuttaviga verthus for deltagerne ( ferdig ca 22.45).  Det vil bli en bussavgang fra Dyreparken kl. 21.30, for de som ikke ønsker å gå på Disco.

 

Leder- og dommertreff

 

Kl 21.00 arrangerer vi leder- og dommertreff innerst i Sabeltanns verden. Her er ledere til overnattende lag hjertelig velkommen. Vi serverer ferske reker med tilbehør.

 

VIKTIG ! Påmelding innen kl 12 på lørdag i hovedsekretæriatet (egne skjema).

 

Førstehjelp

 

Evje Ambulansetjeneste har hovedbase i Gimlehallen alle dager.

 

Ordensregler

 

Alle deltagere i håndballfestivalen er forpliktet til å følge de ordensregler som er bestemt av NHF eller den stedlige arrangør – herunder bestemmelser om bruk av alkohol og andre rusmidler. Dette er selvfølgelig strengt forbudt å benytte.

 

Hvert lag skal under reisen og oppholdet ha minst en voksen leder som er ansvarlig for laget. Lederen er også ansvarlig for at spillere og andre ledere viser god oppførsel og følger de fastsatte ordensreglene.

 

Overtredelse vil bli innrapportert til NHF, sammen med bortvisning fra håndballfestivalen.

 

Rydding av klasserommene

 

Alle overnattende lag skal rydde klasserommene før de reiser søndag. Det skal ryddes, feies og settes tilbake pulter og stoler, sli de stod ved ankomst. Alle klasserom skal forlates ferdig ryddet innen søndag kl 13.

 

Gjenglemt/mistet

 

Gjenglemte ting kan bli levert i hovedsekretariatet i Gimlehallen og kan evt. hentes der.

 

Vi i Randesund IL gleder oss til nok en gang å arrangere Dyreparken håndballfestival, og ønsker alle deltagende lag lykke til med innsatsen.

 

Med sportslig hilsen

 

Turneringsledelsen

 

 

 

 

 

Dyreparken håndballfestival

Velkommen til Dyreparken Håndballfestival
26.-28. august 2016.

Påmelding åpner desember 2015.

Dyreparken Håndballfestival

Internasjonal håndballfestival
for j/g 9-16 år

LAST NED BROSJYRE
Alle lag med A, H og HS kort får
T-shirt